Saturday 29 September 2012

bidadari : kamu begitu mahal


Kali ini khas buat wanita ^^_

Saya umumkan, saya antara pencinta wanita. Wanita sangat mahal pada pandangan saya.
Mana mungkin saya tidak mencintai wanita kerana, saya sendiri lahir dari rahim wanita.
Seorang doktor,guru, perdana menteri, perompak, sesiapa sahaja lahir dimuka bumi ini, lahir dari rahim wanita kecuali Nabi Adam.

Tiada manusia hebat. Semuanya sama. Lahir dari seorang wanita. Namun, kehebatan seseorang manusia itu lahir bila ada seorang wanita yang hebat bersama mereka. Itulah ibu.

Maka, jika rosak wanita, maka, rosaklah masa depan dunia.

Wanita itu mahal, kerana itu mereka juga Bidadari.

Apa punca mereka mahal ?
Kerana Islam meletakkan wanita di tempat yang tinggi nilainya . Malah, Islam sendiri menggariskan aurat wanita yang berbeza dengan aurat lelaki. Lebih tertutup. Susah dinampakkan, kecuali yang halal sahaja dibenarkan melihat aurat wanita .

Menutup aurat itu menunjukkan keperibadian wanita itu sendiri. Ya, saya tidak bohong!
Buktinya wanita juga boleh diibaratkan seperti barang kemas, intan permata. Kerana apa, kerana mereka mahal, kerana itu saya samakan mereka dengan barang kemas dan intan permata.

Nampak ?
TERDIDIK MANITA TERDIDIK GENERASI ( USTAZAH PILIHAN )
Mari renungi bersama .

Sabda Rasulullah s.a.w “Barang siapa yang jatuh cinta, lalu menyembunyikannya dan memelihara kesucian dirinya serta bersabar sampai dia meninggal dunia, maka dia adalah seorang yang mati syahid.”

Moga ada manfaat untuk kita semua termasuk saya .

No comments:

Post a Comment