Saturday 24 November 2012

berakhirlaH sudah ..??

Bismillahirahmanirahim...

tarik nafassszzz... hembusssxx.. okey start.!

pagi yang menyegarkan mata ku, di kedai mamak bersama pekeje mamak yang hard working dan remaja2 yang lepak sampai 2 3 pagi, entah bila dorang nak balik aku pun tak tahu ( aku pun sama cakap lebih ), aku rase dorang nie cube nak cari character, tp salah tempat.. ade ke kedai mamak yang die cari... pakai smart2 lepak kedai mamak pagi2 ape kehaer nye yoop... sebenarnye bukan nie yang aku nak cite...! 

tapi,

sebenarnye aku telah pun menjawab paper yang terakhir, bermaknye aku telah pun mnamatkan pengajian selama 3 tahun ( lamenye macam 13 tahun) bersama sahabat2 perjuangan yang membantu ku dan ade juga mengacaw... excited lebih lak... lepas nie takde la cite, (wei exam masuk ape.??) itu soalan biase kalau nak dekat exam nie... takde sibuk nak buka buku baca sampai tangah pagi.. satu ape tak masuk.. xde nak mengelabah nak jawab exam...sbb semua tu telah pun berlalu... itu adat orang continue de study... pekara biasa...

Cite pasal exam dah abis skrang cite pasal kerjaya, member tanye ( wei ko ape ce..? skrang buat ape..??) nie soalan paling bahaya aku nak jawab... soalan ni aku rase lagi susah nak jawab drpd exam yg aku jawab. ia menentukan masa depan kite... ape yang kite cakap adalah satu doa...so, mulai skrang harus kite bercakap dengan berfikir, takut2 ape yang kite cakap itu termakbul... amin

suka, duka sepanjang perkenalan, biase la, kalw x de bertekak, bergaduh, bertumbuk itu bukan berkenalan namenye... semua orang penah merasainye semua orang pernah mengalamainye, cume keadaan berbeza2. ("Jgn kite membenci sesuatu perkara mungkin baik untuknye, dan jgn pula menyukainye mungkin buruk padanye"). Sahabat, saya mintak maaf jika ade terguris di hujung rambut hingga kaki sepanjang perkenalan kita, yang gurisan itu susah nak dihilang dengan memaaf. mnusia tidak pernah lupe untuk membuat silap. Maka, sbb itulah Allah temukan saya dengan sahabat supaya kita dapat menggunakan konsep amal makruf nahi mungkar.

"yang baik itu datang nye dari Allah dan yang buruk itupun datangnye dari Allah tetapi dengan kesilapan kite sendiri"

mulai sekarang dan saat ini, perjalanlah dengan kaki sendiri, kerana sahabat anda tidak dapat menolong anda   sebagai mane mereka bersama anda sebelum ini kerana,mereka juga ada haluan sendiri, kalau ade rezeki kite jumpa lagi..?? boboiee..

satu sahaja perkara yang saya nak kongsi dengan anda, jangan mudah putus asa kerana KEJAYAAN AKAN DATANG SILEH BERGANTI... PEACE YOO..


JGN TINGGAL SOLAT..

5 comments: