Sunday 31 March 2013

ketakutan

Salam'mualaikum... (Dengan suara yg seram)

Di malam yang gelap gulita, tepat pada jam 12.00 mlm, dalam keadaan sunyi sepi hanya kedengaran kipas syiling sahaja yang perputar, dengan perbaring diatas sofa ruang tamu, hanya menunuggu mata untuk melelap... tiba-tiba (jeng,jeng,jenggg) aku terdengar sesuatu di bilik air, aku lantas menuju  dalam keadaan ketakutan, setelah sampai dibilik air aku terjumpa KEPALA... aku tidak menjerit, aku hanya pergi ke kepala itu dan aku putarkannya supaya hilang kedengaran... -SEKIAN-

Amacam seram tak cita ni ( berpeluh juga arr nak reka ), tapi bukan ketakutan ini yang saya ingin utarakan ini hanyalah wayang semata-mata yang anda tengok kene bayar 12 hinggit tu... sebentar lagi saya akan menceritakan  ketakutan sebenar.. ( HAHAAhaa)..
sebelum itu saya nak memberi peringatan sebelum tido periksa paip2 di rumah, supaya tidak kedengaran seperti saya... PERINGATAN INI DI SOKONG OLEH SYARIKAT BEKALAN AIR (SYABAS)..
tapi kebelakangan ni rumah aku kerap takde air... (Acaner tuu)
background saja yg mampu di letak, mungkin ada kelebihan bagi org yang berfikir
Apabila hati dapat merasai sesuatu akan menimpa sama ada besar atau kecil bencana itu ataupun kecelakaan yang menimpa diri kita .... . . .

Apakah kamu terfikir pada waktu itu.?
- Sama ada, aKU TERFIKIR mungkin sebelum ini aku telah melakukan berbuatan yang dilarang dalam    
   keadaaan sedar atau sebaliknya.
- Ataupun mungkin ini sudah takdir yang bala akan menimpa aku ( Qun Fayaqun )....
Cuma dua perkara sahaja yang bermain difikiran manusia apabila terjadi sedemikian...

Maka, apabila ingin melakukan perbuatan mungkar berfikir dulu, kerana bencana akan mengiringmu, apabila anda melakukan perbuantan tersebut. makhluk yang paling dekat dengan anda apabila melakukan kemungkaran adalah syaitan, bisikan nya sangat tajam ( syaitan akan datang dengan tahap keimanan anda, jika iman anda kuat iblis akan menghantar yang kuat juga).. sehingga kamu dapat melawannya. jika tidak..??

Sabda Nabi SAW.: Sesungguhnya di dalam tubuh (manusia) ada seketul daging, jika dia baik maka baiklah seluruh tubuhnya, dan jika dia rosak maka akan rosaklah seluruh tubuhnya, ketahuilah bahawa dialah HATI. (HR. Bukhari dan Muslim) 

Tetapi ALLAH suka lagi kepada yang membuat mungkar daripada hambanya yang bersifat Ujub..

Bagaimana pula orang yang mendapat kejayaan dari ALLAH... adakah HAtinya juga dapat merasai kehadiran kejayaan nya

Apabila seseorang itu mendapat kejayaan atau hati nya terasa kegembiraan bermakna ALLAH sedang mengujinya sama ada ia bersyukur atau ia jauh dari-Nya.
“Dan janganlah kamu seperti orang-orang yang lupa kepada Allah, lalu Allah menjadikan mereka lupa kepada diri mereka sendiri. mereka itulah orang-orang yang fasik.” (Surah al-hasyr ayat: 19)

Kesimpulannya : apabila anda mendapat kejayaan atau musibah sentiasa berbalik kepada ALLAH.. dan takut lah dengan Azab ALLAH apabila terfikir ingin melakukan kemungkaran - Salam Ukhwah -


No comments:

Post a Comment