Thursday 28 March 2013

sekelip mata

salam dan minta maaf.. kenape??

OK, straighttothepoint arini terasa nak naik Rafale?? burung besi yang awoseme tu, bukan nak naik tapi lebih kepada nak bawak.

Rafale atau full name, Dassault Rafale pesawat pejuang pelbagai peranan (MRCA) mempunyai sayap delta, berenjin kembar dan lincah. Ia direka dan dibina oleh Dassault AviationPerancis. Pesawat Rafale dikeluarkan untuk operasi di darat oleh Tentera Udara Perancis dan untuk kegunaan Tentera Laut Perancis di atas kapal pengangkut pesawat

Sekarang ia berada Langkawi,(yee kot). untuk pertunjukan LIMA 2013... Aku ingat LIMA ni ape, rupenya shortform LANGKAWI INTERNATIONAL MARITIME & AEROSPACE..(harap kene byk membace).. Pasti ramai yang tertunggu, pameran 26 until 30 Mac 2013. Orang kata, "Dassault Rafale" ini akan menggantikan "MiG 29N" yang bakal dipencenkan pada tahun 2015.
Klw gitu sape nak sponsor gua pergi Langkawi, klw ade, mesej jee atau Email.... -SEKIAN-

-SUkA DUKA PENDUDUK BUMI (atas dan bawah).

Sesungguhnya Allah tidaklah mencabut ilmu dengan (menghilangkan) akan ilmu itu dengan sekaligus dari (dada) hamba-hambaNya. Tetapi Allah Ta’ala menghilangkan ilmu itu dengan mematikan alim-ulama sehingga apabila tidak tertinggal satu orang alimpun, manusia akan menjadikan pemimpin-pemimpin dari orang-orang yang bodoh, maka tatkala mereka ditanya (tentang masalah agama), lalu mereka akan berfatwa tanpa ilmu, akhirnya mereka sesat dan menyesatkan. (Hadits riwayat al-Bukhari, Muslim, at-Tirmidhi dan Ibn Majah)

setelah pemergian Ulama tersohor dunia (SHEIKH SAID RAMADHAN)- (1929-2013)... 22 Mac
"Tidak tinggal lagi umur bagi aku melainkan berapa hari yang boleh dikira.Sesungguhnya aku mencium bau syurga dari belakangnya. Jangan lupa wahai saudaraku untuk mendoakan aku." kata terakhir beliau dengan sahabatnya. Ulama Yemen, Habib Ali Al-Jufri..
Sabda Nabi SAW; "Hendaklah kamu takuti firasat orang mukmin kerana dia lihat dengan pandangan Allah."
kematian beliau di Masjid Enam Damsyik, Syria dan kematian beliau sama tarikh, dengan kematian Sheikh Ahmed Yassin (Harakat Al-Muqawama Al-Islamiyya - Hamas) Gerakan pembela islam, di Palestin. 
seorang lagi Ulama Malaysia Dr Muhammad Uthman El-Muhammady meninggal dunia di kediamanya di ISTAC, Taman Duta.

-AL-FATIHAH-




No comments:

Post a Comment